Comarch ERP Optima 2020.6.1
Nowa odsłona systemu Comarch ERP Optima to przede wszystkim wprowadzenie bezpośredniej wymiany danych z bankiem Citi Handlowy, możliwość generowania i wysyłania plików JPK_V7 do Ministerstwa Finansów oraz wyliczenie ulgi na złe długi w podatku dochodowym. Umożliwiono oznaczenie rodzajów dni wolnych w planie pracy i wykazywanie ich na wydruku karty pracy, a także udostępniono szybki dostęp do informacji o zaległych płatnościach.
Zmiany w nowej wersji Comarch ERP Optima związane z przepisami:
-
Umożliwiono generowanie i wysyłkę plików JPK_V7 do Ministerstwa Finansów.
-
Umożliwiono wyliczenie ulgi na złe długi w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz prawnych (CIT).
-
Dodano nowe formularze zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 umożliwiające skorygowanie podstawy obliczenia podatku o kwotę ulgi na złe długi.
-
Umożliwiono eksport Faktur Sprzedaży oraz korekt do Faktur Sprzedaży na Platformę Elektronicznego Fakturowania (PEF).
Nowości Comarch ERP Optima 2020.6.1, które zasługują na szczególną uwagę:
-
Wprowadzono możliwość bezpośredniej wymiany danych z bankiem Citi Handlowy.
-
Umożliwiono szybki dostęp do informacji o zaległych płatnościach.
-
Rozszerzyono współpracę Comarch ERP Optima z terminalami płatniczymi o model Ingenico Desk 3200 obsługiwany przez First Data Polcard.
-
Wprowadzono wydruki w języku angielskim dla Rezerwacji Odbiorcy, Faktur Pro Forma, Faktur Zaliczkowych, Faktur VAT Marża, Faktur Sprzedaży oraz dla korekt do tych dokumentów.
-
Wprowadzono sygnalizowanie o zbliżających się brakach towarów na magazynie oraz informację o stanie towaru na pozycji dokumentu.
-
Umożliwiono dodawanie plików do modułu Obieg dokumentów bezpośrednio z dokumentów handlowych, magazynowych i księgowych korzystając z metody „przeciągnij i upuść”.
-
Z poziomu Biura Rachunkowego wprowadzono możliwość seryjnego generowania odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
-
Wprowadzono oznaczenie rodzajów dni wolnych w planie pracy oraz wykazywanie ich na wydruku karty pracy.
-
Umożliwiono przeliczenie podstawy zasiłku, która jest przepisywana z poprzedniego rozliczenia nieobecności w przypadku, gdy pomiędzy poprzednią, a bieżącą nieobecnością pracownik utracił prawo do dodatku.
Wprowadzono następujące funkcje poszerzające integrację z ERP 4.0:
-
W Analizach BI dodano raporty, które ułatwią firmom podjęcie decyzji o skorzystaniu z możliwości, które daje tzw. tarcza antykryzysowa. Pojawiły się również nowości i zmian w obszarze Kadr i Płac, m. in. zmiany w wyliczaniu rezerw urlopowych i czasu pracy, dodanie do raportów wymiaru etatu, urlopu planowanego, dodatków czy średniego zatrudnienia. Dodano również mniejsze nowości w innych obszarach takie jak atrybuty dokumentów Rejestrach VAT czy raport braków, korekty, kod dostawcy w Magazynach.
Więcej informacji