System Symfonia Kadry i Płace obejmuje zagadnienia obsługi kadrowo-płacową pracownika. Program realizuje czynności: zatrudnienia, rejestrację czasu pracy i nieobecności, do odejścia pracownika i wyrejestrowanie z ewidencji ubezpieczeń. System pozwala na pełną ewidencję umów (umowy o pracę, cywilnoprawne), generowanie list płac i wysyłanie przelewów z tytułu wynagrodzeń. Symfonia Kadry i Płace odpowiadają za gromadzenie i archiwizację danych pracowniczych, przydatnych w prowadzeniu polityki kadrowo-płacowej. Informacje o zatrudnionych, historia zmian i kopie dokumentów przechowywane są w elektronicznych teczkach pracowniczych. Dodatkowe funkcjonalności jak: przypomnienia, paski płacowe w formie zaszyfrowanych e-maili, obsługa benefitów pracowniczych , e- zwolnienia znacznie ułatwiają pracę użytkownika programu. Program jest zgodny z przepisami o ochronie danych osobowych. Rejestruje informacje o dokonanych zmianach i chroni dane przed dostępem osób niepowołanych. System Kadry i Płace obsługuje także zagadnienia związane z kontrolą i obliczaniem składek i limitów ubezpieczeń społecznych, funduszy pozaubezpieczeniowych i ubezpieczenia zdrowotnego. Automatyzuje rozliczenia podatkowe.